דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משכנתא - איך להשיג תנאים טובים 

מאת    [ 18/10/2009 ]

מילים במאמר: 327   [ נצפה 3951 פעמים ]

האם יתכן ששני לווים יקבלו תנאים שונים ללקיחת משכנתא למרות נתונים כלכליים דומים? למרות שרבים חושבים שהמצב הכלכלי של הלווים הוא בעיקר זה הקובע את תנאי המשכנתא שיוצעו ללוים, הרי שהתמונה האמיתית שונה. רבים אינם מודעים לכך, אבל התנאים שניתן לקבל מבנקים למשכנתאות, עשויים להשתנות באופן ניכר, גם אם הלווים מבקשים לקבל משכנתא זהה בבנקים שונים. הסיבות לכך מגוונות, ובהן: מאמצי גיוס של בנקים שיכולים להשתנות, כגון הצעות אטרקטיביות במסלול מסויים שנועד למשוך לקוחות חדשים; רצון של בנק אחד למשכנתאות להציג הצעה אטרקטיבית יותר בהשוואה להצעה שקיבל הלווה מבנק אחר למשכנתאות; ידע מוקדם של הלווה על תנאי משכנתאות מקובלים ועוד. על אף שמקובל לחשוב שבנקים אינם סוטים משמעותית מקווים כלליים המוכתבים מראש, הלכה למעשה למיומנות המו"מ כח רב, ויכולת להביא לשיפור משמעותי בתנאי משכנתא. המלצה ראשונה היא אם כן, לא להתבייש ולהתמקח. אם על פריט שעולה כמה עשרות שקלים או מאות בודדות של שקלים אנשים אינם מתביישים להתמקח כדי להוריד כמה אחוזים, הרי שהתמקחות שתביא לירידת עשיריות האחוז יכולה להתבטא בחסכון של אלפים רבים של שקלים לאורך חיי המשכנתא. חשוב לזכור כי למרות שהבנקים מצטיירים כגופים נוקשים, גם להם יש יכולת להתאים את עצמם ללקוח, ובמיוחד כאשר מדובר בלקוח ובעסקה טובים, הם עשויים לגלות גמישות ונכונות להתפשר, גם מעבר למצופה. נסו להוריד, והמשיכו לנסות. עצה נוספת היא לבוא למו"מ עם כמה שפנים בכובע - בעיקר בדמות הצעות מבנקים אחרים. הקדימו ונהלו מו"מ עם עוד בנקים למשכנתאות, ונסו להוציא תנאים טובים יותר בכל שלב התמקחות: "בבנק זה מציעים לי X% פחות"... זו טקטיקה מקובלת וטובה להשגת ריביות טובות יותר, או מסלולים אטרקטיביים יותר. ההתמקחות טובה ומביאה תוצאות גם ביחס לעלויות נלוות למשכנתא כגון פתיחת תיק.
כן חשוב להתמצא ולגלות בקיאות בסוגי המסלולים, בסיכוניהם ובתנאיהם בשוק המשכנתאות. ידע זה יכול להציב אתכם בנקודת פתיחה טובה יותר של המו"מ, וזאת למעשה ללא מאמץ מיוחד - בפרט שחלק מהמידע מצוי כיום באינטרנט, כגון ריבית משכנתאות ממוצעת ועוד.
אז לפני שאתם ממהרים לסגור בבנק הראשון למשכנתאות, מוצע לנהל מו"מ על תנאי המשכנתאות, ולגלות גמישות ויצירתיות, שיוכלו לחסוך לכם כסף רב לאורך השנים.
משכנתא פורטל - הפורטל הישראלי למשכנתאות



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב